Ponnyklubben

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

BILDBOMB FRÅN TRE DAGAR I GÖTEBORG

Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 28 februari 2011 21:47

             


                   


                     


Tovas och min resa började med att gå upp mycket tidigt på fredags morgonen för att hinna med tåget från stationen som gick till huvudstaden. Väl framme i Stockholm tog vi en fika och jag spillde inte kaffe på Tova som jag lyckades göra förra sportlovet. Så Tova slapp lukta kaffe hela resan och det var ju skönt!

Sen vara det bara att kliva ombord på Göteborgs tåget och då hade vi ca 4 timmars lång resa framför oss. Det är låång tid så det blev lite smått tråkigt men Tova och jag underhöll oss själv så gott som vi kunde, byggde torn t.ex och åt godis. Mycket godis!   

Framme i Göteborg var vi två trötta men taggade tjejer som anlände till hotellet där vi skulle sova. Men innan vi skulle få slänga oss på sängarna skulle till skandinavium och kolla in de fina hästarna och all shopping i anexet. Och där kan man verkligen tappa bort sig, bara trailerförsäljningsdelen är lika stor som hela Globens anex! Och sen är det ju alla hästprylar så jag och Tova höll ihop!! I alla fall inhandlades mycket smått och gott men jag tror att Tova toppade priset för att handla mest! Jag var inte ens nära. Hon hade ju lilla Nisse att tänka på! Jag blev själv väldigtväldigt nöjd med ryktväska jag på ett underligt sätt fika tag på. Den hade jag spanat på länge!! 

Men det var ju inte bara shoppingen vi var där för utan också tävlingarna. Vi satt på fjärde rad och det var helt okej..eller ja, det var grymt!    Det var super kul att kolla men då och då blev det lite små tråkigt och Tova, Birgitta, Mita fick göra frisyrer i mitt hår och det blev mycket fina resultat! Vi kollade även in de olika rolig namnen på tävlingsryttarna, mycket härliga och roliga namn!

jag får heller inte glömma och berätta att vi träffade Tobbe Larsson från Ponnyakuten. Han var mycket snäll måste jag säga. Men nu kommer det stora utanför anexet träffade vi STARWARS!!!!! Det var något i hästväg de! Blev nästan lite skackis benen där ett tag. Även honom fick vi ett fint kort!   


Trötta och nöjd åkte vi på söndagen hem med tåget. Men även om det är skönt vara hemma så saknar jag ändå lite hotellfrukosten!

Kramar Vanja                        

                                                  
   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Hejsan igen! Nu börjar våren komma och det är så himla skönt. Att rida ut i solens sken och grönt gräs är det härligaste man kan göra! Idag red jag Kildinan (Killen) och han var suverän (som vanligt)! Vi jobbade med lösgörande arbete, bland anna...

Hej alla bloggläsare!   Idag hade vi i USmöte precis som vi har varje månad. Därmed blev jag påmind om att det var min tur att blogga idag. Eftersom att jag aldrig bloggat här så ska jag presentera mig själv. Jag heter Mikaela, är 16 år och har e...

Tjenare allihopa! Idag är det lördag och sportlovet är nästan slut, tyvärr. Mitt sportlov har för det mesta tillbringats i stallet, jag ha varit i stallet alla dagar denna vecka och ridit då också. Idag red jag också på hästen Viking. Det gick b...

Hejsan allihopa! Idag hade vi FRIK träff på UPK, vi gick igenom olika hindertyper och hur man bygger hinder. Det var väldigt roligt och jag lärde mig att det inte är det lättaste att stega till hinder och räkna ut avstånd.... Men iallafall var det ro...

Hej allihopa! Hoppas ni hittills haft ett bra sportlov! Jag är nu på väg till bussen för att rida men ville bara kika in :) Hoppas vi ses i stallet under resten av lovet! :) // Johanna Ö ...

Ovido - Quiz & Flashcards