Ponnyklubben

Alla inlägg under februari 2014

Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 23 februari 2014 00:06

Tjenare allihopa!
Idag är det lördag och sportlovet är nästan slut, tyvärr.
Mitt sportlov har för det mesta tillbringats i stallet, jag ha varit i stallet alla dagar denna vecka och ridit då också.
Idag red jag också på hästen Viking.
Det gick bra i början han var fin och lagom pigg, mjuk men bara lite stark. Vi hoppade linje med först ett räcke och en oxer från ena hållet sedan räcke och ett räcke med typ ett litet "plank" under. Det var kul men när jag skulle hoppa "planket" så kollade Viking lite extra och hoppade ett lite större språng. Det gick bra över hindret men efter vi landat tycke han att han var så duktig så han började busa lite. Viking tog ner huvudet och eftersom att det var i landningen så var jag i luften så jag gjorde en liten volt ner på marken men det gick bra. :)

Jag hoppas att alla här haft ett bra sportlov och har en fortsatt bra helg! ;)
/ Amber

Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 21 februari 2014 21:56

Hejsan allihopa! Idag hade vi FRIK träff på UPK, vi gick igenom olika hindertyper och hur man bygger hinder. Det var väldigt roligt och jag lärde mig att det inte är det lättaste att stega till hinder och räkna ut avstånd.... Men iallafall var det roligt och senare på eftermiddagen red vi som haft lite aktiviteter under lovet och jag hade Wincent. Nu är det fredag och snart är lovet slut, hoppas att alla har haft ett bra lov och hoppas att ni får en bra helg!

Många Kramar! // Juliana

Här är en lite blid från en pay and jump på UPK i somras! Tänk att det bara är 111 dagar kvar till sommarlovet!

Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 18 februari 2014 17:12

Hej allihopa!

Hoppas ni hittills haft ett bra sportlov! Jag är nu på väg till bussen för att rida men ville bara kika in :)

Hoppas vi ses i stallet under resten av lovet! :)

// Johanna Ö

Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 14 februari 2014 19:35

Hej allihopa!

Idag är det alla hjärtans dag och den firade jag på bästa möjliga sätt genom att såklart vara i stallet:) Igår red jag i mina två grupper en för Ulrika och en för Gabbi, vi hade hoppning i båda fast i dressyrgruppen hade vi mer gymnastikhoppning. I dressyrgruppen red jag min favoritponny JoeJoe och vi red över cavalettibommar och hoppade två små hinder med en bom emellan, det var riktigt kul:) I gruppen för Gabbi hade vi lite mer kontrollbana där vi skulle träna på den lätta sitsen, vägen och kontroll mellan och över hindrena. Vi hade bomserier utlagda och sen hade vi tre hinder, vissa hinder hoppade vi i galopp och vissa i trav, för att kunna känna att vi kunde kontrollera tempot. Det var en jättebra övning och i den gruppen red jag Nero som jag inte har ridit på väldigt länge, det kändes som att jag hittade en bra balans i den lätta sitsen på honom också för det är något som jag brukar ha ganska svårt för. En riktigt bra torsdag hade jag som sagt med två väldigt roliga ridpass:) 

//Sofie 


Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 8 februari 2014 20:55

Hejsan :)
Idag så har det äntligen blivit helg. Lördag är en riktig slappar dag, i alla fall för mig, jag vaknar sent och ligger bara och tar det lugnt. Åkt till stallet och ridit har jag i alla fall gjort inte bara chillat hemma.
Jag red hästen Lola E idag, vi hoppade en linje från kortsidan mot långsidan och sedan ett hinder på långsidan. Det gick faktiskt bra och Lola älskar verkligen att hoppa så hon var hur pigg som hällst. Kul var det i alla fall och nöjda var vi båda :)

Lola är en 16 år gammalt Svenskt halvblod på 165 cm. Hon älskar att hoppa och gör allt du ber om, snäll och mysig att rida.

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa :)

/Amber

Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 6 februari 2014 21:25

Hej alla upkare och andra som hittat hit till vår blogg! Idag är det torsdag och det innebär att det är Clara och Tovas tur att blogga, dvs att det kommer bli superbra inlägg ;))
Idag tänkte vi skriva lite om våra oplanerade men identiska klädval. Nästan varje gång vi kommer till stallet har vi lika kläder, det kan beropå att vi äger likadan utrustning så som väst,hjälm,stövlar osv. Vi har även samma favvofärg när det kommer till ridkläder så som blått, rött och brunt. Vi börjar skratta lika mycket varje gång vi märker att vi klätt oss identiskt i stallet!!
// Clara och Tova

Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 3 februari 2014 22:32

Hej bloggen!

Idag så red jag dressyr på min ponny Odette som står på Åby Gård, nära Upk! Vi tränade på skänkelvikningar & framdelsvändningar bara för att lösgöra henne ordentligt. Hon var riktigt fin på slutet så det blev ett lyckat pass!:) Odette van de Heimeriete som min ponny egentligen heter är ett appaloosa sto på 14 år (fyller 15 i vår) och hon är 143 cm i mankhöjd och är alltså en D-ponny men hon är väldigt smäcker så hon ser mindre ut. Jag har haft odette i 3 år och vi rider ut mycket men rider även lite dressyr ibland och hoppar lite, vi har även tävlat lite grann på lokalnivå ofta några pay&jumps!

Vi hörs! /Emma G

Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 2 februari 2014 14:45

HEJ ALLIHOPA!

Nu startar vi igång denna blogg igen! Följ med oss på US vardag!

/ Linda

Ovido - Quiz & Flashcards