Ponnyklubben

Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

Uteritt!

Hej hej!
Jag, Mickan och Emma i US har varsin ponny på stall Åby. På fredagar brukar vi oftast rida ut och bara ta det lugnt och liksom fira att vi klarade oss igenom ännu en skolvecka... Idag så skulle inte Emma till stallet men jag och Mickan höll fast vid traditionen och bestämde oss för att rida ut! Vi valde även att köra med en annan klassiker från Åby, den så kallade "Åby-sadeln" vilket består av ett schabrak, en fårskinns padd och en gjord som håller fast det. Supermysigt att sitta på!
I skogen var allt lugnt och skönt och helt perfekt efter en dag i skolan :) hästarna fick idag träna på att gå över stock och sten då vi råkade tappa bort stigen och red rakt ut i skogen, haha. Ha det bra!
/Tova

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Hejsan igen! Nu börjar våren komma och det är så himla skönt. Att rida ut i solens sken och grönt gräs är det härligaste man kan göra! Idag red jag Kildinan (Killen) och han var suverän (som vanligt)! Vi jobbade med lösgörande arbete, bland anna...

Hej alla bloggläsare!   Idag hade vi i USmöte precis som vi har varje månad. Därmed blev jag påmind om att det var min tur att blogga idag. Eftersom att jag aldrig bloggat här så ska jag presentera mig själv. Jag heter Mikaela, är 16 år och har e...

Tjenare allihopa! Idag är det lördag och sportlovet är nästan slut, tyvärr. Mitt sportlov har för det mesta tillbringats i stallet, jag ha varit i stallet alla dagar denna vecka och ridit då också. Idag red jag också på hästen Viking. Det gick b...

Hejsan allihopa! Idag hade vi FRIK träff på UPK, vi gick igenom olika hindertyper och hur man bygger hinder. Det var väldigt roligt och jag lärde mig att det inte är det lättaste att stega till hinder och räkna ut avstånd.... Men iallafall var det ro...

Hej allihopa! Hoppas ni hittills haft ett bra sportlov! Jag är nu på väg till bussen för att rida men ville bara kika in :) Hoppas vi ses i stallet under resten av lovet! :) // Johanna Ö ...

Skapa flashcards