Ponnyklubben

Alla inlägg under november 2011

På nätet vimlar det av olika web-sidor där man kan läsa om allt möjligt när det gäller just hästar. Här kommer några av mina "favoriter":


- www.hippson.se Här kan du bland annat läsa spännande "husbloggar" så som Havrepappan, Veterinärstudenterna eller följa med Ida Lövgren som är hästskötare åt Alexander Zetterman!

- www.tidningenridsport.se Här kan du läsa om nyheter gällande hästar från världens alla hörn!

- www3.ridsport.se/uppland På denna hemsida kan du läsa om allt som händer i distriktet och hitta de andra ridklubbarnas hemsidor.

- www3.ridsport.se Svenska Ridsportsförbundets hemsida

 


Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 20 november 2011 20:29

Hallå där ute i mörkret!

Är det bara jag som tröttnat på allt detta mörker? Jag personligen tycker att det är dags för lite vitt på gator och torg för nu nästa helg så är det ju faktiskt första advent vilket betyder att det är dags för årets upplaga av Stockholm International Horse Show!

Detta brukar vara ett otroligt populärt event som återkommer varje år och vi i US tycker att det är jätte roligt att ha en globen-resa som programpunkt varje år!


Tävlingarna har pågått många år och det är inget man fixar över en kväll..! 2009 gick det åt 300 funktionärer, 150 kg granris, 600 blad av olika sorter, 4.000 snittblommor, 200 m röda band, 2500 m ståltråd, 2.000 smågranar, 3 st 15 meter höga tallar, 50 kvm mossa, ett lastbilslass med blandade krukväxter från Sverige, Danmark och Holland och 1.200 ton sand körs in i Ericsson Globes manege!!


Personligen tycker jag att "Stjärnornas hoppning" är den bästa tävlingen under helgen, och jag är ledsen över att jag ej kommer att se den i år, men jag kan meddela att jag i sommras såg "Musse" cyckla omkring i stockholms innerstad med ridhjälm på huvudet, säkerhetsväst, ridbyxor och stövlar så han har legat i hårdträning hela året!

 

Bilden är tagen från bloggen "stjarnornas.se" där ni kan följa varje stjärnas utveckling fram till tävlingen i helgen!


Hoppas ni får en trevlig kväll i Stockholm!

//Micaela J.


Ovido - Quiz & Flashcards