Ponnyklubben

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

ännu en presentation, haha!

Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 16 februari 2011 21:53

Hej hej! 


Tänkte att jag också kunde presentera mig lite snabbt jag med ;) 


Jag heter Tova Gustafsson och är 13 år och jag har ridit på UPK sen jag var 7 år. Så fort jag var gammal nog blev jag skötare på favorit hästen Saffran och började va i stallet hela min lediga tid. Våren 2008 började jag tävla Peperoni i dressyr, som han tyckte va jätte kul och charma alla på tävlingsplatsen! :) Vi fick många framgångar men till slut började till och med jag inse att jag blivit lite för lång för lille Peppe... :( Därmed tog vår tävlingskarriär slut men han kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. 

Peperoni och jag på DM


  


Hösten 2010 började mamma och jag leta häst mest på skoj, men bara efter nån vecka stog vi som hästägare och en liten D-ponny flyttade in :D han heter Duke of Earl men kallas för Nisse. Nisse och jag har börjat tävla lite smått i klubb tävlingarna och i vår ska vi va med i både dressyr och hopplaget i div. 3 :D 

Nisse i hagen

  


Puss och kram skumbanan! 

/ Tova

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Hejsan igen! Nu börjar våren komma och det är så himla skönt. Att rida ut i solens sken och grönt gräs är det härligaste man kan göra! Idag red jag Kildinan (Killen) och han var suverän (som vanligt)! Vi jobbade med lösgörande arbete, bland anna...

Hej alla bloggläsare!   Idag hade vi i USmöte precis som vi har varje månad. Därmed blev jag påmind om att det var min tur att blogga idag. Eftersom att jag aldrig bloggat här så ska jag presentera mig själv. Jag heter Mikaela, är 16 år och har e...

Tjenare allihopa! Idag är det lördag och sportlovet är nästan slut, tyvärr. Mitt sportlov har för det mesta tillbringats i stallet, jag ha varit i stallet alla dagar denna vecka och ridit då också. Idag red jag också på hästen Viking. Det gick b...

Hejsan allihopa! Idag hade vi FRIK träff på UPK, vi gick igenom olika hindertyper och hur man bygger hinder. Det var väldigt roligt och jag lärde mig att det inte är det lättaste att stega till hinder och räkna ut avstånd.... Men iallafall var det ro...

Hej allihopa! Hoppas ni hittills haft ett bra sportlov! Jag är nu på väg till bussen för att rida men ville bara kika in :) Hoppas vi ses i stallet under resten av lovet! :) // Johanna Ö ...

Ovido - Quiz & Flashcards