Ponnyklubben

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 7 september 2011 21:23

Hej alla glada!

Jag måste bara passa på att påminna alla om att vi ska vara glada att vi har ett ridhus! Jag tror inte att det är någon av er som hellre skulle ridit utomhus i dom regnskurarna som kom idag. 

Som ni kanske vet så jobbar jag lite på 4h som ridlärare, där har vi inget ridhus. 

När jag skulle dit idag tog jag min cykel och va så glad så att det hade slutat regna, och hela första lektionen var det fint väder, trevligt trevligt! När det var dags för lektion 2 kom det världens skur! Den grupp som var på gång samtidigt som min skulle precis sitta upp när himlen öppnar sig. Hästarna tyckte inte alls att de va nå mysigt och gick självmant in under tak, inte hjälper det att barnen drar i grimskaftet lite bus måste hästarna få ha för sig. På UPK behöver vi inte ens ta ut hästarna ur stallet för att komma in i ridhuset. Lite väl lyxigt kanske? Ska man kanske införa en obligatorisk regnlektion per termin när vi sätter på bevattningssystemet i ridhuset? Det vore iallafall skojjigt för era föräldrar att titta på för på läktaren blir det inte alls blött   


Dags att sova så att man orkar med morgondagens skola och alla hästar!     Måste bara visa denhär roliga filmen oxå! 


/Lisa

Ovido - Quiz & Flashcards