Ponnyklubben

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Strömsholm-rapport

Nu har jag kommit hem från Strömsholm! Både tråkigt och ganska skönt att få komma hem igen efter 4 väldigt intensiva dagar fyllda med häst, häst och häst.


Resan startade med att vi träffades ett par kompisar på   centralstationen i Uppsala, när jag väl var där kan jag på att pyamasen fortfarande var hemma. Jag skickade snabbt ett sms till Johanna och berättade att vi kommit och passade på att säga att jag glömde pyamasen. Snäll som hon är så tar hon med en fin stor t-shirt till mig. När bussen kom in insåg vi att det var fler än vi som skulle åka till västerås, våran första anhalt på resan. I bussen blev det bara några få platser kvar och vi fick sprida ut oss lite grann. 


Bussen till Västerås stannar även i Enköping och där skojjar vi litegranna om att någon skulle kunna ta våra väskor. När Johanna tittar ut genom fönstret ser hon en kille plocka ut en väska som ser ut som hennes. Jag försöker lugan henne men egentligen är jag nog lika nervös som hon. Väl framme i Västerås plockar vi ut våra väskor och inser att Johannas väska faktiskt inte är med. Vad gör vi nu? tänkte jag. Men så länge hann jag inte tänka. Killen som tagit fel väska kom fram till Johanna och frågade "är du Johanna Åkerström?" och så fick hon sin väska. Vi har fortfarande ingen aning om hur han kunde tajma våran buss så bra eller hur han kunde veta vad hon hette, ingenting i väskan var märkt.


Efter lite väntande, mathandlande och toalettande var vi redo att kliva på nästa buss som gick till Kolbäck. I Kolbäck bytte vi buss ytterligare en gång, den gick till Strömsholm. Men väl sittande på den bussen kom vi påatt vi inte visste vart vi skulle gå av. Inte var vi smarta nog att fråga heller. När vi trodde att det var en hållplats kvar tryckte vi på knappen, men då svänger bussen bort från Strömsholm och vi hoppar av i ett bostadsområde. Där strår vi först och klagar ganska så högljudt om att vi klivit av på fel hållplats, nästan i hopp om att någon snäll människa skulle få för sig att köra oss till Strömsholm. Men inte kom det någon, så det var bara att börja traska. efter en kanske 25 minuters promenad med våra tunga väskor kom vi fram till parkeringen där vi skulle träffas. Äntligen kunde vi få sätta oss ned en stund och vila.


Flera människor kom till parkeringen och tillslut kom även Dennis och Sofie, våra "ledare" och kom att hålla i alla våra ridlektioner och var lite sådär ansvariga för oss. 


Nu fick vi våra rum. Vi bodde i lerladugårdarna, mysiga små rum med mysiga sänagar och mysiga täcken. 


En galen bild på mig, men lite ska man ju bjussa på sig själv!


Vi hade det väldigt bra på Strömsholm. Vi red två ridpass om dagen utom dag 3 när vi red ut på en lång uteritt. Då red vi runt i Strömholm, tittade på det fina slottet, red på terrängbanan och så trimmade vi hästarna en stund på en dressyrbana.


Jag fick rida på två jättefina hästar. I dressyren red jag på en häst som heter Rally E Han var väldigt stor och väldigt snäll.

I Hoppningen fick jag rida på den lite mindre och lite gulligare häst, See at Leon. 



Här kommer lite bilder in acction


Leon och jag i lite galopp

Dom bilderna har vi skrattat åt många gånger, min fina uppsittning innan uteritten.


Men jag måste säga att Johannas inte var så mycket sämre den!


Sista dagen red vi dressyr på stallplan, Johanna och hennes häst Latina trar jag den hette.

 Jag och Rally i lite trav :)


Sen måste man ju avsluta med att visa upp hur man ser ut när man har 2 pringelschips i munnen! Hahaha


Hoppas att ni har haft en riktigt bra påsk och att ni har ätit lika mycket godis som jag. Nu är jag trött efter flera dagars hästande, det var lilla Leon oxå efter vårat sista ridpass.

 

Vi ses i stallet, hoppas jag!


/Lisa




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Hejsan igen! Nu börjar våren komma och det är så himla skönt. Att rida ut i solens sken och grönt gräs är det härligaste man kan göra! Idag red jag Kildinan (Killen) och han var suverän (som vanligt)! Vi jobbade med lösgörande arbete, bland anna...

Hej alla bloggläsare!   Idag hade vi i USmöte precis som vi har varje månad. Därmed blev jag påmind om att det var min tur att blogga idag. Eftersom att jag aldrig bloggat här så ska jag presentera mig själv. Jag heter Mikaela, är 16 år och har e...

Tjenare allihopa! Idag är det lördag och sportlovet är nästan slut, tyvärr. Mitt sportlov har för det mesta tillbringats i stallet, jag ha varit i stallet alla dagar denna vecka och ridit då också. Idag red jag också på hästen Viking. Det gick b...

Hejsan allihopa! Idag hade vi FRIK träff på UPK, vi gick igenom olika hindertyper och hur man bygger hinder. Det var väldigt roligt och jag lärde mig att det inte är det lättaste att stega till hinder och räkna ut avstånd.... Men iallafall var det ro...

Hej allihopa! Hoppas ni hittills haft ett bra sportlov! Jag är nu på väg till bussen för att rida men ville bara kika in :) Hoppas vi ses i stallet under resten av lovet! :) // Johanna Ö ...

Ovido - Quiz & Flashcards