Ponnyklubben

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Ett busfrö och en vesternhäst hälsar!!!

HalliHallå alla upkare!!!


Idag begav sig jag och linda ut på äventyr! Vi satte min pappa bakom ratten och mamma brevid och körde mot östhammar, efter många men otroligt söta små grusvägar var vi hemma hos Tina. Som nu är Felix och Tornados nya ägare!


Det första vi ser när vi kom åkandes med bilen nästa framme vid gården är Tina på sin vackra friserhäst vars namn var för lååångt och komplicerat för mig.. och så lilla Tornado som blivit stor pålle nu! och dessutom blivit vesternhäst, måste säga att han såg riktigt stillig ut i sin snygga sadel!!


Sedan var det bara att krama om efterlängtade Felix där han stod i sin box. Han var sig lik, slickade sönder Lindas och mina händer! Men något som både Linda och jag förundrades över var hans långa man och hur tjock den blivit!!!! Eller lång och lång var den kanske inte men stor skillnad sen förut, vilket var mycket roligt!!!


Sedan blev det bara till att rida och jag hoppade upp på Felix. Han var härlig som förut tills vi skulle ta några skutt.. det var då busfröet åter dök inom Felix!!!

Skutt nr1: mycket fint

Skutt nr2: hopp över hindret men sedan tvärnit efter och sen en liten bock på de och jag satt helt plötsligt chockad i sanden. Vad hände där?! kunde inte låta bli att skratta men ont i rumpan fick jag!

Skutt nr3: upp igen och på hindret. Hopp, stopp och bock. Såklart ville Felix göra en "favorit i repris"!! Och jag satt på rumpan än en gång och kände nu att det fick vara nog + att min rumpa vid det här lagt var nog ganska så gul och blå..

Jag hoppade sedan och fick i varje landning säga till på skarpen att lilla felixen inte fick bocka av mig, hur kul han än tyckte det var!!

Nu ska jag inte skriva mer och visa lite bilder istället!!!

Kramar Vanja     


               

    




 
 
Ingen bild

Ella

8 oktober 2011 12:13

Vilken stilig liten Tornado :)

 
TORNADO ÄLSKAREN

TORNADO ÄLSKAREN

22 november 2011 13:02

sååå SÖT Tornado är och söta Felix<3<3<3<3

http://UPPSALAPONNYKLUBB

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Hejsan igen! Nu börjar våren komma och det är så himla skönt. Att rida ut i solens sken och grönt gräs är det härligaste man kan göra! Idag red jag Kildinan (Killen) och han var suverän (som vanligt)! Vi jobbade med lösgörande arbete, bland anna...

Hej alla bloggläsare!   Idag hade vi i USmöte precis som vi har varje månad. Därmed blev jag påmind om att det var min tur att blogga idag. Eftersom att jag aldrig bloggat här så ska jag presentera mig själv. Jag heter Mikaela, är 16 år och har e...

Tjenare allihopa! Idag är det lördag och sportlovet är nästan slut, tyvärr. Mitt sportlov har för det mesta tillbringats i stallet, jag ha varit i stallet alla dagar denna vecka och ridit då också. Idag red jag också på hästen Viking. Det gick b...

Hejsan allihopa! Idag hade vi FRIK träff på UPK, vi gick igenom olika hindertyper och hur man bygger hinder. Det var väldigt roligt och jag lärde mig att det inte är det lättaste att stega till hinder och räkna ut avstånd.... Men iallafall var det ro...

Hej allihopa! Hoppas ni hittills haft ett bra sportlov! Jag är nu på väg till bussen för att rida men ville bara kika in :) Hoppas vi ses i stallet under resten av lovet! :) // Johanna Ö ...

Ovido - Quiz & Flashcards