Ponnyklubben

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Tävling

Hej!


Idag var det som sagt andra omgången av div 3 ponnyhoppning på Säfva. Jag var med och var lagledare åt våra duktiga ryttare.


Först ut i framridningsklassen som var en LC var Sara Stolpe och Monarch, Sara kämpade på riktigt bra men Monarch ville inte riktigt idag så dom vägrade ut sig på andra hindret. Nästa C-ponny var Tiffy med Julia Hänström på ryggen, dom red en jätte fin runda men fick tyvärr ett pet i omhoppningen.

Sedan var det hinder höjning och D-ponnyernas tur att hoppa, först där var Tova Gustavsson på Duke of Earl, "Nisse", som gjorde en fin felfri grundomgång men fick tyvär ett stopp i omhoppningen. Sedan var det Maria Vesterberg på Träfallets Dolly Darlings tur och dom gjorde en mycket fin runda och blev dubbelnolla och slutade på en 7de placering i klassen! Sist bland våra ryttare var Vanja Qvarfordt på Waldemar, dom hade lite otur och fick tyvär med sig ett stopp och två rivningar. 


Sedan var det dags att lämna in laget inför klass 3 som var lagklassen, även den gick i LC i grundomgången. Först ut att rida var Julia på Tiffy, en fin felfri runda blev det! Därefter var det Tova och Nisses tur och även dom gjorde en mycket fin och felfri runda. Vanja och Waldemar var 3a ut i laget och i denna klassen hade dom ett bättre flyt men fick ett stopp och en rivning med sig. Sist ut i laget var Maria och Dolly, en till fin felfri runda! Och därmed var vi vidare till omhoppning :)


Omhoppningen gick i LB höjd, 90 cm för C-ponnyerna och 1.00m för D-ponnyerna. Julia och Tiffy gjorde en jätte bra runda men fick tyvär ett stopp, 4 fel, som även medförde 11 tidsfel. Tova och Nisse gjorde en riktigt bra felfri runda och med en väldigt bra tid! Vanja och Waldemar fick tre stopp och blev uteslutna, Vanja jobbade på riktigt bra alla rundor men det var nog inte Waldemars dag idag. Och sist ut igen var Maria och Dolly och även denna ritt blev felfri. Så laget slutade på 15 fel och en 7de plats, precis utanför placering. 


Alla ryttare och hästar kämpade på riktigt bra idag!

Linda var där och fotade, så håll utkik så kommer det nog snart upp några bilder :)


/ Ingrid Persson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Hejsan igen! Nu börjar våren komma och det är så himla skönt. Att rida ut i solens sken och grönt gräs är det härligaste man kan göra! Idag red jag Kildinan (Killen) och han var suverän (som vanligt)! Vi jobbade med lösgörande arbete, bland anna...

Hej alla bloggläsare!   Idag hade vi i USmöte precis som vi har varje månad. Därmed blev jag påmind om att det var min tur att blogga idag. Eftersom att jag aldrig bloggat här så ska jag presentera mig själv. Jag heter Mikaela, är 16 år och har e...

Tjenare allihopa! Idag är det lördag och sportlovet är nästan slut, tyvärr. Mitt sportlov har för det mesta tillbringats i stallet, jag ha varit i stallet alla dagar denna vecka och ridit då också. Idag red jag också på hästen Viking. Det gick b...

Hejsan allihopa! Idag hade vi FRIK träff på UPK, vi gick igenom olika hindertyper och hur man bygger hinder. Det var väldigt roligt och jag lärde mig att det inte är det lättaste att stega till hinder och räkna ut avstånd.... Men iallafall var det ro...

Hej allihopa! Hoppas ni hittills haft ett bra sportlov! Jag är nu på väg till bussen för att rida men ville bara kika in :) Hoppas vi ses i stallet under resten av lovet! :) // Johanna Ö ...

Ovido - Quiz & Flashcards