Ponnyklubben

Direktlänk till inlägg 24 november 2009

RIDSKOLECUPEN

Av Uppsala Ponnyklubb Ungdomssektionen - 24 november 2009 13:34

På söndag den 29 november så är det dags för vår första ”hemmamatch” i ridskolecupen!

Gimo Ridklubb kommer hit med 4 ryttare och medföljande supportrar/föräldrar!

Från UPK deltar Ellen J, Sara J, Agnes E, Sofia F, i laget ingår också Matilda S, Hanna I, Lova F, Lisa T, men de får vänta med att rida tills vi åker till Gimo på sportlovet för returmatch!

Vilka hästar som skall vara med är ännu inte riktigt bestämt då vi väntar på vissa uppgifter från Gimo.

Vi sätter upp vilka hästar som är med på torsdag!

Banan byggs på söndag kl 08 30 av samtliga i ”Team Gimo”

Därefter har ni tid att göra hästarna extra fina och putsa på utrustningen. Självklart får ni gärna putsa och rykta redan på lördagen!

Kl 10 00 kommer Gimo hit och då är det dags för bangång, framridning UPK ekipage, banhoppning UPK ekipage och därefter rider Gimos ryttare samma hästar.

Efter tävlingen så är det prisutdelning och rundvandring!


Vi behöver hjälp med vissa funktionärsuppgifter under tävlingen, ca 9 45 – 11 30


Speaker            1 st                                                
   …………………………………………………………….

Tidtagning        2 st                                                
  ……………………………………………………………..

Flagg                   1 st                                                
   ……………………………………………………………..

Banpersonal    2 st                                                
   ……………………………………………………………..


O självklart vore det jättekul med en stor hejaklack på läktaren!!!!!!!!!!!!

Alla är välkomna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Hejsan igen! Nu börjar våren komma och det är så himla skönt. Att rida ut i solens sken och grönt gräs är det härligaste man kan göra! Idag red jag Kildinan (Killen) och han var suverän (som vanligt)! Vi jobbade med lösgörande arbete, bland anna...

Hej alla bloggläsare!   Idag hade vi i USmöte precis som vi har varje månad. Därmed blev jag påmind om att det var min tur att blogga idag. Eftersom att jag aldrig bloggat här så ska jag presentera mig själv. Jag heter Mikaela, är 16 år och har e...

Tjenare allihopa! Idag är det lördag och sportlovet är nästan slut, tyvärr. Mitt sportlov har för det mesta tillbringats i stallet, jag ha varit i stallet alla dagar denna vecka och ridit då också. Idag red jag också på hästen Viking. Det gick b...

Hejsan allihopa! Idag hade vi FRIK träff på UPK, vi gick igenom olika hindertyper och hur man bygger hinder. Det var väldigt roligt och jag lärde mig att det inte är det lättaste att stega till hinder och räkna ut avstånd.... Men iallafall var det ro...

Hej allihopa! Hoppas ni hittills haft ett bra sportlov! Jag är nu på väg till bussen för att rida men ville bara kika in :) Hoppas vi ses i stallet under resten av lovet! :) // Johanna Ö ...

Ovido - Quiz & Flashcards